Hoornbeeck College
Locaties

Jij mist geen deadline, krijgt dingen voor elkaar en houdt het overzicht – ook als er tien dingen tegelijk moeten gebeuren. En je helpt graag mensen op kantoor. Daarvoor word je breed opgeleid. In het eerste jaar leer je de basiswerkzaamheden voor een medewerker Business Support, daarna ga je je specialiseren.

Als assistent ben je de rechterhand van de directie, ondersteun je een afdeling of zelfs een heel bedrijf. Een verantwoordelijke baan: de directie of jouw collega’s zien jou als steun en sparringpartner die ervoor zorgt dat alles tot in de puntjes is geregeld. Je neemt veel werk uit handen. Zo correspondeer je met belangrijke relaties in binnen- en buitenland, plan je vergaderingen in en organiseer je events. Ondertussen bewaak je deadlines, houd je (online) ontwikkelingen bij en maak je heldere overzichten. Geen dag is hetzelfde!

Deze opleiding combineer je ook nog eens met het prachtige uitstroomprofiel Juridisch & HRM of Marketing & Communicatie, zodat het mogelijk is om een dubbel diploma te halen. Lees hier meer!

Benieuwd naar onze open avonden?

Tijdens deze avonden krijg je informatie over ons college, de opleidingen en ontmoet je Hoornbeeck-(oud)studenten en -docenten. Zo krijg je een goed beeld van de opleiding zodat je de juiste keuze kunt maken! Welkom op ons Hoornbeeck!

Klik hier

Met een diploma op zak…

Als Officemanager, (Management) assistent of directiesecretaresse ben je de rechterhand van de directie of een afdeling in een bedrijf of instelling. Je neemt veel werk uit handen: denk aan vergaderingen voorbereiden, conferenties plannen en corresponderen met belangrijke relaties uit binnen- en buitenland.

Als vervolgstudie zou je kunnen kiezen voor een hbo-opleiding, bijvoorbeeld Office Management, Personeel en Arbeid, Facility Management, Management, Economie en Recht (MER) of Hotel en Hospitality Management.

Afbeelding sector Economie
"Als assistent ben je de rechterhand van de directie, ondersteun je een afdeling of zelfs een heel bedrijf. Geen dag is hetzelfde."

Deze opleiding wordt aangeboden in

Lijkt het je wat? Meld je aan vóór 1 mei!

Dan start jij per september je opleiding op het Hoornbeeck Meld je aan! Meer informatie aanvragen

Of past dit beter bij je?

Alle opleidingen
Icoon gesprek

Intakegesprek & vooropleidingseisen

Samen kijken we of deze opleiding bij jou past. Na aanmelding en toelating word je uitgenodigd voor een AMN-test en een loopbaanadviesgesprek.

Voor deze opleiding moet je minimaal het vmbo (kaderberoepsgerichte, gemengde of theoretische leerweg), havo 3 of een mbo-opleiding niveau 2 hebben afgerond.

Icoon start

Start van je opleiding

De opleiding start met een bezoek aan een bedrijf. Ook leer je de school en je klasgenoten kennen door introductieactiviteiten.

Icoon boek-onderwijs

UNIEK op het HOORNBEECK!

Uniek op het Hoornbeeck is dat je deze opleiding combineert met een tweede uitstroomprofiel.

Ondersteun je graag met juridische vraagstukken of personele zaken, of vind je het leuk om standaarddocumenten en -offertes op te stellen? Kies dan Juridisch & HRM, zodat je veel leert over het recht in Nederland en leert hoe je mensen kunt adviseren of helpen bij ingewikkelde zaken.

Wil je liever als assistant meedenken in marketing en (interne) communicatietrajecten en deze activiteiten ook verzorgen, zoals de communicatie via de website, social media of andere apps? Kies dan Marketing & Communicatie, zodat je het creatief denken ontwikkelt en leert om projectmatig te werken.

Icoon jaar 1

Het 1e jaar

In het eerste jaar leer je de basiswerkzaamheden voor een medewerker Business Support.

Je leert bezoek ontvangen, rapporten maken, gegevens verwerken en communicatie verzorgen, zoals het opstellen van zakelijke e-mails, brieven en andere (digitale) documenten. Daarnaast leer je diverse algemene werkzaamheden uit te voeren, zodat je een goede basis hebt om in leerjaar 2 en 3 je beroepsgerichte vaardigheden verder te verdiepen en te ontwikkelen. Ook volg je de basisvakken Engels, Nederlands, Duits en godsdienst.

Je gaat tien weken op een oriënterende stage: een eerste kennismaking met het beroep! Aan het einde van leerjaar 1 kies je welk uitstroomprofiel je extra gaat volgen: Juridisch & HRM of Marketing en Communicatie. Lees hier meer over deze profielen. (link naar ander tabblad carrousel toevoegen)

Icoon jaar 2

Het 2e jaar

In jaar 2 ga je meer de diepte in en ga je ook praktischer aan de slag. En waarin ga jij specialiseren?

Je leert hoe je kunt ondersteunen bij het leveren van belangrijke managementinformatie en hoe je financiële gegevens kunt begrijpen, verwerken en archiveren. Je weet hoe je goed kunt plannen en voorraadbeheer kunt organiseren. Ook leer je marketing- en communicatiewerkzaamheden uit te voeren en bijeenkomsten te organiseren.

Je loopt tien weken stage, waarin je veel meewerkt en voor een deel al examen doet. Ook ga je heel concreet aan de slag met officemanagement en het extra uitstroomprofiel dat je gekozen hebt. Naast de algemene vakken als godsdienst, Nederlands, Engels en Duits leer je diverse office-ondersteunde werkzaamheden die gericht zijn op communicatie, correspondentie en bewaken van processen.

Heb je daarnaast gekozen voor het profiel Juridisch & HRM? Dan gaan we locatieoverstijgend aan de slag met het onderwerp recht. Je leert bijvoorbeeld meer over sociale zekerheid, personen- en familierecht, staats- en bestuursrecht, arbeidsrecht en belastingrecht.

Als je hebt gekozen voor het profiel Marketing & Communicatie, dan leer je in de tweede helft van dit leerjaar hoe je een product of dienst zo goed mogelijk in de markt zet. Ook starten we al met het leren ontwikkelen van een succesvolle (online) campagne, waarbij het schrijven van wervende teksten en het ontwerpen van mooie documenten van belang zijn. Dit profiel bieden we eveneens locatieoverstijgend aan, zodat je ook contact hebt met studenten van andere vestigingen en leert hoe het is om online samen te werken. Net zoals in de praktijk!

Icoon jaar 3

Het 3e jaar

Dit jaar ga je twee keer op stage. Op school richt je je op de toekomst en de ontwikkeling van het vakgebied. Ook leer je grotere evenementen te organiseren en diverse financiële en administratieve taken uit te voeren. Denk daarbij ook aan het maken van offertes en budgetbeheer.

Heb je daarnaast gekozen voor het profiel Juridisch & HRM? Dan gaan we locatieoverstijgend aan de slag met onderwerpen als procesbegeleiding en -administratie en communicatie, zoals klantgesprekken via de telefoon of aan de balie. Vergeet ook de intakegesprekken met nieuwe klanten niet.

Als je hebt gekozen voor het profiel Marketing & Communicatie, dan onderzoek je waarom het ene merk beter verkoopt dan het andere merk en leer je hoe je voorlichting kunt geven, reclamemateriaal ontwikkelt en teksten redigeert.

Ook dit jaar is een gedeelte van de lessen locatieoverstijgend: je hebt dus opnieuw contact met studenten van de andere vestigingen en leert tegelijkertijd hoe je online kunt samenwerken. Net als in de praktijk. Hoe leuk is dat!
Je sluit het jaar weer af met een praktijkstage, waarin je de laatste examens afrondt. Je kunt dan echt in de praktijk aan de slag als breed opgeleide medewerker officemanagement.