Zoeken

Docenten aan het woord

  • Dhr. C.L. van den Nieuwendijk

    Foutloos de spreidsprong over de bok maken of feilloos in de vouwhang gaan, vindt gymdocent Van den Nieuwendijk niet het belangrijkste. Met zijn gymlessen heeft hij een ander doel voor ogen. “Bewegen is leuk. Dat wil ik studenten laten ontdekken en meegeven.”

      Lees meer
  • Mw. A.W. Muys-Geurtsen

    Grote lijnen zien, initiatief tonen, dingen regelen, beslissen wat bij wie hoort: het zijn allemaal belangrijke competenties voor een directiesecretaresse. “Maar”, benadrukt mevrouw Muys, “het belangrijkste is zelfbewustheid.”

      Lees meer
  • Mw. A.E. Cové-Kleppe

    Na 12,5 jaar Kraamverpleegkunde geven aan studenten, ziet mevrouw Cové precies welke studenten het vak in zich hebben. “Die hebben iets teders. Iets zachts. Dat is belangrijk, want zeker in dit vak is liefde onmisbaar.”

      Lees meer
  • Dhr. H.B. van der Horst

    Hoe zorg je ervoor dat een brug op tijd open en dicht gaat? En wat als dat niet gebeurt? Typische vragen waarmee meneer Van der Horst zijn studenten aan het werk zet. “Industriële Automatisering heeft alles te maken met verantwoordelijkheidsgevoel.”

      Lees meer
  • Mw. I. Loosman-Brussé

    “Sfeer is moeilijk te omschrijven. Je moet het proeven. Je hebt er zintuigen voor nodig. En om een goede sfeer te creëren, heb je vooral jezelf nodig.”

      Lees meer
  • Mw. H. Talen

    Er staan houten stellingen in haar lokaal en werk banken met krukken. En het ruikt er creatief. De typische lucht van handvaardigheidlokalen; een geurenmix van verf, lijm, hout en ander materiaal. Docente mevrouw Talen kijkt rond in haar domein. “Ik houd van kleur. Maar vorm is het belangrijkste!”

      Lees meer
  • Dhr. H. Ottema

    Toen hij aan de Landbouwuniversiteit in Wageningen studeerde, kon hij het zich niet indenken. Maar elf jaar later stond docent H. Ottema voor de klas. Hij geniet er elke dag van.

      Lees meer
  • Dhr. J. van Voorden

    Hoe zorg je als ICT’er dat een bedrijf probleemloos kan werken? Als het daarover gaat in de les, hebben de aanstormende talenten een goeie aan docent J. van Voorden. Als ICT-ondernemer kan hij uit ervaring spreken…

      Lees meer
  • Dhr. H. van Hartingsveldt

    Als je docent huiswerk opgeeft, maak je dat. Doe je het niet, dan loop je tegen de lamp tijdens de les. Zo ben je dat gewend. Maar dat gaat veranderen op het Hoornbeeck College! Voortaan ben je zelf verantwoordelijk voor je leerproces. Maak je geen zorgen: je studieloopbaanbegeleider (SLB’er) gaat je daarbij helpen.

      Lees meer
  • Mw. L.L. Overbeeke-Nieuwenhuize

    Mensen helpen die afhankelijk zijn van anderen. Dát vindt docente mevrouw Overbeeke van de sector Gezondheidszorg zo mooi aan haar vak. Daarom werkt ze in de weekenden en vakanties als nachthoofd in een verpleeghuis.

      Lees meer
  • Dhr. G.P. Roggeveen

    Lesgeven zonder contact, écht contact, met de studenten, is niet mogelijk. Zo denkt docent G.P. Roggeveen erover en daarom knoopt hij graag een gesprekje aan. Is het niet in het Duits, dan wel in het Nederlands.

      Lees meer
  • Mw. J. van Dijk-van den Broek

    Toen ze 6 jaar was en aan haar amandelen werd geopereerd, wist ze het al. “Ik word later ook een zuster, maar dan een hele lieve.”

      Lees meer
  • Mw. M.J. Post-Pelleboer

    Als mevrouw M.J. Post voor de klas staat om Verpleegkunde te geven, blijft het niet bij een beetje theorie hier en een beetje praktijk daar. “Er ontstaan soms heel wezenlijke gesprekken.”

      Lees meer
  • Dhr. K. Mulder

    Als docent K. Mulder op zaterdag naar Ikea gaat, geniet hij. Niet alleen van de aanbiedingen, maar vooral van de positionering. “Ik kijk graag door de marketingbril naar een winkelformule of merk.”

      Lees meer
  • Dhr. T. Roelofse

    "Dit is de plek waar ik me thuis voel en waar ik me geplaatst weet. Vóór de klas, bij mijn jongens.”

      Lees meer
  • Dhr. K. Prosman

    Als het over techniek gaat, is docent Prosman een en al passie. “Het bedenken en maken van nieuwe oplossingen is mooi werk. Je bent bezig met tastbare producten.”

      Lees meer
  • Mw. R. Juffer

    Daar sta je dan, met je 26 lentes, voor een klas vol studenten die in leeftijd niet eens zo heel veel schelen. “Geen probleem hoor,” lacht Rian Juffer (26). “Als docent op het mbo heb je voornamelijk een coachende rol. Leeftijd speelt daarbij geen rol.”

      Lees meer
  • Dhr. J. Kooistra

    Van kwadraten tot worteltrekken en ouderwetse keer- sommen; docent J. Kooistra laat de studentenhersens stevig kraken. En dat is ook nodig, want rekenen is tegenwoordig weer vast onderdeel van het mbo-examen. Met zijn schat aan praktijkervaring en verhalen over het ‘oude Hoornbeeck’ weet docent Kooistra elke student te boeien.

      Lees meer
219