
Jij bent helemaal in je element als je anderen kunt helpen en ondersteunen. Of het nu maaltijden uitserveren, een vergaderzaal klaarzetten of post sorteren is, jij doet het met zorg en aandacht. Als medewerker facilitaire dienstverlening zijn gastvrijheid en communicatie belangrijk: je bent het visitekaartje van het bedrijf of de instelling. Hoe voer je een goed gesprek met een klant? Maar ook: hoe ziet een gebouw er representatief uit? Je wordt breed opgeleid: denk aan schoonmaak en catering, het klaarzetten van vergader- of verkoopruimtes, klein onderhoud en administratieve taken. Ook leer je hoe logistieke processen op elkaar worden afgestemd en wat veilig werken inhoudt.
Met een diploma op zak…
Als medewerker facilitaire dienstverlening kom je terecht in een hotel, bedrijfskantine, restaurant, school, verzorgings- of verpleegtehuis. Jij bent het visitekaartje van het bedrijf of instelling, dus je zorgt ervoor dat gasten zich welkom voelen. Je ondersteunt collega’s door schoon te maken, koffie en thee te verzorgen en, als het nodig is, te koken. Taken verschillen per bedrijf: op sommige werkplekken zal je ook telefoontjes aannemen, vergaderzalen klaarzetten, kleine onderhoudsklussen doen, in het bedrijfsrestaurant werken of zorgen voor de catering.
Als vervolgstudie zou je kunnen kiezen voor een mbo-opleiding niveau 3 zoals Pedagogisch Werk, Maatschappelijke Zorg of Verzorgende. Ook kun je doorstromen naar de opleiding Helpende Zorg en Welzijn.


"Gastvrij maakt blij."