Hoornbeeck College
Locaties

Hieronder kun je veel antwoorden vinden op veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij of is je vraag niet voldoende beantwoord? Neem contact met ons op via telefoonnummer 085-483 8005 of mail naar rotterdam@hoornbeeck.nl.

Aanmelding en intake

  • Hoe kan ik mij aanmelden voor een opleiding op het Hoornbeeck College?

    Het aanmelden kan op twee verschillende manieren:

    1. Wanneer je op één van onderstaande scholen zit kun je je aanmelden via Intergrip. Je kunt inloggen met je huidige studentnummer en wachtwoord bij Mijn Intergrip.
      Calvijn College, Pieter Zandt Scholengemeenschap, Driestar College, Maurits Scholengemeenschap, Gomarus Scholengemeenschap, Van Lodenstein College, Ichthus College, Wartburg College en Jacobus Fruytier Scholengemeenschap.
    2. Wanneer je niet op één van bovengenoemde scholen zit neem dan contact met ons op. Je krijgt dan meer informatie over de aanmeldprocedure en over de identiteit van het Hoornbeeck College.

    Contactgegevens
    Telefoonnummer: 085-483 8005
    E-mailadres: rotterdam@hoornbeeck.nl

  • Waarom hoor ik niks na mijn aanmelding?

    Wanneer je bent aangemeld duurt het even voordat je weer iets van ons hoort. We zijn dan druk bezig alle aanmeldingen in ons systeem te verwerken. Wanneer jouw aanmelding verwerkt is zal je worden uitgenodigd voor een Talentscan. Nadat je de Talentscan hebt gedaan zal er een Studieloopbaanadviesgesprek plaatsvinden.

  • Waarom moet ik een Talentscan maken?

    Als je aan een opleiding begint, wil je natuurlijk zeker weten dat het de juiste opleiding voor jou is. Het is daarom belangrijk veel aandacht te besteden aan je aanmelding. Je kunt daarmee voorkomen dat je aan een opleiding begint en er na enige tijd achterkomt dat het toch niet de opleiding is die bij je past.

    Om de kans om een diploma te behalen zo groot mogelijk te maken wil het Hoornbeeck College deelnemers tijdens deze keuze en tijdens de opleiding zo goed mogelijk begeleiden.

    Het is daarbij onder andere belangrijk om al bij de start van de opleiding te weten wat jouw mogelijkheden zijn en of er speciale begeleiding nodig is.

    Om beter in te kunnen schatten wie welke begeleiding nodig heeft wordt de Talentscan afgenomen. Bij de Talentscan wordt er veel aandacht besteed aan jouw motivatie voor de opleiding en wordt onderzocht of de opleiding een goede keuze voor jou is.

  • Ik ben nog niet gebeld voor een intakegesprek, hebben jullie mijn aanmelding goed ontvangen?

    Wanneer je de Talentscan hebt gemaakt hebben wij je aanmelding goed ontvangen. Het kan even duren voordat je gebeld of gemaild wordt voor een gesprek omdat er 700 studenten ingepland moeten worden.

  • Wanneer ben ik definitief ingeschreven?

    Na het maken van de Talentscan ontvang je een uitnodiging voor een Studieloopbaanadviesgesprek  met één van de docenten van de opleiding. In het gesprek komt onder andere aan de orde of je de voor de opleiding vereiste vaardigheden hebt. Ook word je motivatie besproken en het beeld dat je hebt van het beroep waarvoor je wilt worden opgeleid.

    Tijdens het gesprek met de docent hoor je of je geplaatst wordt. Bestaat er bij jou of bij de docent twijfel of de opleiding een goede keuze voor jou is, wordt er een afspraak gemaakt voor een vervolggesprek.

  • Wanneer krijg ik contact met het Ondersteuningsteam?

    In het aanmeldingsformulier wordt gevraagd of je extra begeleiding nodig hebt. Wanneer je hebt aangegeven dat je extra begeleiding nodig hebt wordt er een gesprek met een collega van het Ondersteuningsteam ingepland. Het kan zijn dat deze persoon ook aanwezig is bij het Studieloopbaanadviesgesprek maar het kan ook zijn dat je hiervoor apart een uitnodiging ontvangt.

  • Wanneer ontvang ik informatie over het nieuwe schooljaar?

    In juli ontvang je een brief met informatie en je Onderwijsovereenkomst.

    De laatste week van de zomervakantie wordt het introductieprogramma op deze website geplaatst.

    Voor andere vragen kun je bellen naar 085-483 8005  of mailen naar rotterdam@hoornbeeck.nl.

Verzuim

  • Waar en hoe moet ik mij ziekmelden?

    Voor ziekmeldingen bel voor 08:30 uur naar 085-483 8005. Wanneer je minderjarig moet één van je ouder(s)/verzorger(s) bellen.

    Als je tijdens je stageperiode ziek bent horen we het ook graag zodat je urenregistratie ook tijdens je stage klopt.

    Wanneer je op school wordt en ziek naar huis gaat meld je dan bij de balie van de receptie.

  • Hoe en waar kan ik verlof aanvragen?

    Het verlof aanvragen gaat per sector of opleiding verschillend.

    • Dienstverlening
      Doorgeven aan je slb-er per e-mail of je spreekt je slb-er persoonlijk.
    • Economie
      Retail en Logistiek: Doorgeven aan je slb-er per e-mail of je spreekt je slb-er persoonlijk.
      Commercieel, Financieel en Secretarieel: Mailen naar verzuim-ecorotterdam@hoornbeeck.nl
    • Gezondheidszorg
      VZ: mailen naar fnh@hoornbeeck.nl
      VP: mailen naar vpverzuimrotterdam@hoornbeeck.nl
    • Technologie
      ICT BOL: mailen naar pac@hoornbeeck.nl
      Elektro BOL: mailen naar glt@hoornbeeck.nl
      WTB BOL: Mailen naar jbj@hoornbeeck.nl
      Technologie BBL: mailen naar cpt@hoornbeeck.nl
    • Welzijn
      Mailen naar verzuimwelzijnrotterdam@hoornbeeck.nl

Inloggegevens en lesrooster

  • Waar kan ik mijn inloggegevens vinden?

    Jouw inloggegevens ontvang je ongeveer in de week voor de zomervakantie van onze helpdeks. Met je inloggegevens kun je inloggen bij het Educus studentenportaal. Je kunt ook de Educusapp installeren. In dit portaal of in de app vind je je klas,  rooster, BPV-informatie, resultaten, studiegegevens en andere belangrijke documenten. Heb je vragen of je inloggegevens bel dan naar 085-4838080 of mail naar topdesk@sorg.nl.

  • In welke klas kom ik en wat is mijn rooster?

    Je klascode kun je vinden in het Educus studentenportaal. Hier kun je inloggen zodra je van de helpdesk je inloggegevens gekregen hebt.
    Heb je vragen of je inloggegevens bel dan naar 085-4838080 of mail naar topdesk@sorg.nl.

    Het rooster is online te benaderen.

  • Wat moet ik doen als ik niet meer kan inloggen en/of mijn wachtwoord vergeten ben?

    Als je niet meer kunt inloggen en/of je wachtwoord vergeten bent kun je contact opnemen met de helpdesk via telefoonnummer 085-4838080.

Overige vragen

  • Waar kan ik de gegevens van docenten vinden?

    Docentgegevens kun je vinden op de website van het Hoornbeeck College. Hiervoor heb je een wachtwoord nodig die naar je is gemaild. Als je deze mail niet ontvangen hebt kun je contact met ons opnemen door te bellen naar 085-4838005 of te mailen naar rotterdam@hoornbeeck.nl.

  • Waar kan ik terecht met vragen over It’s Learning?

    Als je problemen hebt met It’s Learning stuur dan een mail naar topdesk@sorg.nl.

  • Hoe kom ik in contact met het ondersteuningsteam?

    Wanneer je je aanmeld voor een opleiding op het Hoornbeeck kun je op het aanmeldingsformulier aangeven dat je extra ondersteuning nodig hebt. Je komt dan automatisch in contact met het ondersteuningsteam.

    Wanneer je tijdens je opleiding het ondersteuningsteam nodig hebt kun je altijd even bij hen binnenlopen. Zij zitten tegenover de personeelskamer. Dus voorbij de conciërgebalie rechtdoor het trapje af, aan de rechterkant. Je kunt ook bellen of mailen naar mevrouw De Jong-van Zweeden (coördinator ondersteuningsteam) znn@hoornbeeck.nl of 085-4837457.