Zoeken

Meeting Day Welzijn

Hartelijk welkom op de Meeting day!

Elkaar ontmoeten, input leveren en nieuwe ontwikkelingen volgen? Kies voor deze dag jouw meeting/werkatelier naar keuze!
We lichten hieronder alvast een tipje van de sluier op en teken snel in voor jouw meetings.

Programma D.V. 1 februari 2019
Locatie Amersfoort

  • 9.00 uur Inloop met koffie
  • 9.15 uur Opening door Ad Blonk
  • 9.30 uur Workshops
    • Weerstand als hefboom naar veilig leren/werken door Heberd Prinsen van www.Hpc.nu
    • Process Communication Model (PCM) door Marja Voorsluijs
  • 10.30 uur Pauze
  • 10.50 uur Eerste ronde werkatelier
  • 11.35 wissel
  • 11.40 uur Tweede ronde werkatelier
  • 12.25 Lunch
  • 13.15 uur Derde ronde werkatelier
  • 13.50 uur Locatieoogst
  • 14.15 uur Afsluiting en borrel

Zorg dat je er bij bent!

Vul het formulier hieronder in en maak je keuze(s) voor jouw meetings!

Aanmelding & keuze meetings

Let op: Je krijgt na inschrijving nog bericht waar je bij welk werkatelier(s) verwacht wordt. 

Lees meer >>

Meetings: Workshops & Werkateliers

Om een keuze te maken voor de meetings/werkateliers kan je hieronder meer informatie lezen over de inhoud van de sprekers...

Workshops

Keuze 1 - Weerstand als hefboom naar veilig leren/werken

Hoe een school ja-maar gedrag kan omzetten naar ja-en gedrag!

Binnen het onderwijs wordt er veel op een ja-maar-manier gekeken naar leerlingen, collega’s en organisatie. Er wordt gekeken wat er niet goed gaat en wat er beter zou moeten.
Terwijl er iedere dag ook veel mooie dingen gebeuren in het onderwijs!
Een andere manier van kijken is de ja-en-manier: Je kijkt naar wat er wel goed gaat en stopt daar meer energie in. Dan zal het positieve gaan groeien en zichtbaar worden.

Tijdens deze interactieve lezing wordt op herkenbare, humoristische en ontroerende manieren de zeven principes van de ja-maar-vrije school duidelijk. Wat gebeurt er als je op een ja-en-manier naar leerlingen, ouders, collega’s en organisatie kijkt? En hen op een ja-en-manier benadert?
Deze lezing zal naast korte stukjes theorie bestaan uit oefeningen om het ja-en-gedrag te oefenen en ervaren.  Na deze lezing zal ‘Ja-maar’ nooit meer zo klinken als vroeger.

Keuze 2 - Process Communication Model 

Steeds meer basisscholen kiezen voor een nascholing PCM. Op locatie Gouda gaat een aantal derdejaars onderwijsassistenten een PCM-basistraining volgen. Gedeeltelijk in hun eigen tijd en ze willen er nog voor betalen ook. Er zijn ook plannen om de andere klassen Welzijn deze training aan te bieden. Al onze teamleden hebben inmiddels ook een PCM-profiel. Waarom zoveel aandacht voor het Process Communication Model? Wat levert PCM ons op? Ontdek het tijdens deze interactieve lezing!

Het Process Communication Model definieert zes persoonlijkheidstypen, die we allemaal in ons hebben: de Harmoniser, Gestructureerd Denker, Doorzetter, Dromer, Promotor en Rebel. De opbouw en intensiteit is voor iedereen verschillend. Dit wordt inzichtelijk in je profiel, met hierin je persoonlijkheidshuis. Je persoonlijkheidshuis laat zien hoe jij het liefst communiceert, wat je motiveert - en welk gedrag je laat zien als je negatieve stress ervaart. Ook geeft het de volledige rijkdom van je persoonlijkheid weer. Je begrijpt beter hoe je alle lagen in jezelf kunt benutten. Bijvoorbeeld door ‘de lift te nemen’ naar een persoonlijkheidstype dat goed aansluit bij de voorkeur van degene waarmee je samenwerkt (zie www.processcommunication.nl).

Werkateliers

Werkatelier 1

Bij een tafel ga je met elkaar in gesprek over hoe je vak ging in periode 2. Je kijkt met elkaar wat er goed ging en komt tot tips en verbeterpunten. Daarnaast leer je van elkaar door het het gesprek wat je met elkaar voert. Heb je geen van deze vakken gegeven kies dan voor Intervisie!

  • Tafel OPS en werkveld jaar 1
  • Tafel Huishoudkunde
  • Tafel OMD en Communicate jaar 1
  • Tafel Communicatie jaar 1
  • Tafel Project
  • Tafel SLB jaar 1
  • Tafel Anatomie/persoonlijke zorg
  • Intervisie
  • Je kan de boom in: aan de slag met als mediawijze docent (geen workshop maar gewoon aan de slag met coaching)

Werkatelier 2

Bij een tafel ga je met elkaar in gesprek over hoe je vak ging in periode 2. Je kijkt met elkaar wat er goed ging en komt tot tips en verbeterpunten. Daarnaast leer je van elkaar door het het gesprek wat je met elkaar voert. Heb je geen van deze vakken gegeven kies dan voor Intervisie!

  • Tafel MZ MW/KZG jaar 2/3
  • Tafel MZ Project jaar 2/3
  • Tafel PW AG/Comjaar 2/3
  • Tafel SLB
  • Tafel PW Did/Pedagogiek jaar 2/3
  • Tafel PW Communicatie/KZG 2/3
  • Tafel PW Project jaar 2/3
  • Tafel jaar 2 AHT
  • Intervisie
  • Je kan de boom in: aan de slag met als mediawijze docent (geen workshop maar gewoon aan de slag met coaching)

Werkatelier 3

  • Wat zou je anders willen doen met de keuzedelen per keuzedeel.
  • BPV leerjaar 3; hoe doen we dat praktisch; intervisie met elkaar in gesprek
  • Tafel Burgerschap/Godsdienst
  • Tafel Engels
  • Je kan de boom in: aan de slag met als mediawijze docent (geen workshop maar gewoon aan de slag met coaching)
Lees meer >>
1039