Zoeken

Allround Plaatwerker

BBL (niveau 3)
Crebo: 25289
Sector:  Techniek & ICT
Studierichting:  Werktuigbouwkunde
Niveau:  Niveau 3
Opleidingsduur:  3 jaar
Locatie:  Amersfoort, Apeldoorn, Rotterdam
Kostenindicatie: Bekijk indicatie
Print als PDF

Contactformulier

Contact opnemen over: Allround Plaatwerker


 

Metaal mag dan hard zijn, maar jij kunt er alles mee doen. Jij snijdt, buigt, walst, last, lijmt en klinkt metaalplaten tot onderdelen. Die onderdelen zet jij in elkaar tot een prachtig product. Als allround plaatwerker maak jij bijvoorbeeld een serie van honderd straatnaambordjes. Dit doe je met behulp van hand- en computergestuurde machines. Soms maak je in de werkplaats een aantal platen voor een constructie die je daarna op locatie in elkaar zet. Je werkt netjes, veilig en precies. En behalve technische kennis heb je ook mensenkennis. Je staat klaar voor de mensen met wie je werkt en vindt het belangrijk om goed werk af te leveren.

Je bent een echte doener. Schoolbanken zijn daarom eigenlijk niks voor jou. Maar je wilt toch wat leren. Daarom bieden wij je een praktische oplossing. Je gaat één dag per week naar school. De rest werk je in een zogenaamd leerbedrijf. Zo krijg je toch voldoende theoretische basiskennis, en leer je het échte werk in de praktijk. Tijdens de opleiding allround plaatwerker leer je alles van metaalbewerking. Maar je krijgt ook basisvakken zoals Nederlands, Engels en rekenen. De opleiding Allround Plaatwerker duurt twee jaar.

Vooropleidingseisen:
met een vmbo-diploma in de kaderberoepsgerichte, gemengde of theoretische leerweg of een mbo-diploma niveau 2 in dezelfde richting als de gewenste niveau 3-opleiding.
Na een mbo niveau 2-opleiding duurt de opleiding 1 jaar korter (2 jaar i.p.v. 3 jaar).

Je kunt je alleen aanmelden als BBL-student als je op 1 augustus (startdatum cursusjaar) 16 jaar of ouder bent.

Je kunt doorstromen naar een meer gespecialiseerde opleiding op niveau 4. Ook kun je je kennis verbreden door een andere techniekopleiding te volgen op niveau 3.

Techniek & ICT
in beeld
248